افزونه جلالی را نصب کنید. 27 رمضان 1446 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1168 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 34 تعداد دیدگاهها : 11×
  • اوقات شرعی

  • آسیب شناسی مربیان صالحین

    شناسه : 502 15 اردیبهشت 1395 - 5:26 1441 بازدید ارسال توسط :

    آسیب شناسی مربیان صالحین

    گردآوری : حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله جعفری

    مربی نمونه حلقه های صالحین سازمان بسیج کارگری

    پ
    پ

    آسیب شناسی مربیان صالحین

    گردآوری : حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله جعفری

    مربی نمونه حلقه های صالحین سازمان بسیج کارگری

    مقدمه

    اهداف رفتاری :

    ۱-    مربی بتواند آسیب هایی را که متوجه خود او است بشناسد و کنترل کند.

    ۲-    مربی بتواند آسیب هایی را که متوجه زیر مجموعه او است بشناسد و تلاش کند راه حل مناسب بیابد.

    ۳-    مربی بتواند سطح تعامل خود را با سازمان و مجموعه سرگروه ها بالا برد تا به مدیریت تعاملی دسترسی پیدا کند.

    کلیات :

    هدف :

    ۱-    شناسایی آسیب های محیط فعالیت مربی

    ۲-    جلوگیری از انحراف مسیر اصلی حرکت سرگروه ها و با؟؟؟ متربیان

    ضرورت :

    ۱-    نمایان نبودن آسیب ها برای همه افراد

    ۲-    هدایت حلقه ها و گروه ها به صورت سلیقه ای

    ۳-    پرداختن به یک نظام تربیتی هماهنگ و منسجم با نزدیک نمودن افکار مربیان به؟؟؟؟؟؟

    اهمیت :

    ۱-    تبین و تشریح سختی های کار مربی.

    ۲-    لزوم دقت مضاعف و وقت گذاری کافی برای رشد نیروها.

    ۳-    تسلط مربی به آسیب های مختلف تا بتواند مانع بروز مشکلات شود.

    تعریف :

    ۱-    شناسایی، کنترل و دفع موانع موجود در مسیر کار تربیتی مربیان

    ۲-    شناسایی عوامل تاثیر گذار منفی در اجرای ماموریت و هدف مربیان

    دسته بندی آسیب های مربی

    ۱-    آسیب های مدیریتی

    کلان- گروه سرگروه ها- برنامه ریز نبودن

    ۲-    آسیب های اخلاقی- رفتار- تربیتی

    اخلاقی- رفتاری

    ۳-    آسیب های علمی(دانشی)

    الف- معرفتی.       ب- تربیتی.             ج- بصیرتی.           د- علم روز.             ه- جنگ نرم

    ۴-    آسیب های سازمانی

    الف- بالادستی.         ب- پایین دستی

    ۵-    آسیب های شخصیتی فردی

    الف- متظاهر به فسق بودن.           ب- خودرایی.           ج- خودمحوری.       د- عجب.       ه- غرور.     و- تکبر

    ۶-    آسیب های بینشی

    الف- عدم ولایی بودن.   ب- انقلابی بودن.   ج- تکلیف گرا بودن.   د- عدم بصیر بودن.   ه- عدم درک کار ایثارگرانه.

    ۷-    آسیب های روشی( فعالیتی(کاری))

    الف- عدم حضور حداکثری   ب- عدم شرکت در فعالیت های زیر مجموعه   ج- نگاه دستوری به جای خدمت

    ۱.      نظارت   2.      هدایت فکری   3.      ارائه متونی( آشنا نمودن سرگروه ها با مبانی و اصول تربیت اسلامی

    آشنا نمودن سرگروه ها با مبانی تربیتی امام و رهبر

    آشنا نمودن سرگروه ها با مباحث بصیرتی ولایت فقیه

    ۴.      کنترل رفتاری             5.انگیزه سازی برای سرگروه ها۶.الگوی عملی و رفتاری بودن

    ۷.      هدایت سیاسی۸. تشکیل جلسه سرگروه ها۹. تشکیل جلسه پرسش و پاسخ برای سرگروه ها

    ۱۰.  بازدید از حلقه متربیان   11.شرکت در حلقه متربیان۱۲.یافتن نقاط ضعف و قوت سرگروه در امر گروه داری

    ۱۳.  کمک به سرگروه ها برای ارائه محتوای جذاب، اقتضایی، …۱۴.  شرکت در اردوی متربیان

    ۱۵.  کنترل محتوایی سیر مراحل تربیت در حلقه ها                     16.  ارائه مشاوره به سرگروه ها و متربیان در صورت نیاز

    ۱۷.  مجرب۱۸.  دارای بصیرت۱۹.  ولایی

    ۲۰.  انقلابی۲۱.  تکلیف گرا۲۲.  آشنا به مبانی و اصول

    ۲۳.  مسلط به روش های تربیت اسلام به خوش بین به جای بدبین۲۴.  مسئولیت پذیر

    ۲۵.  مدیر توانمند۲۶.  رشد یافته۲۷.  دو ابعاد در علوم مورد نیاز کارتربیتی(عالم)

    ۲۸.  متخلق بودن به اخلاق اسلامی(عامر)۲۹.  دارای روابط عمومی قوی با سرگروه ها

    ۳۰.  قدرت برقراری ارتباط سازنده با متربیان۳۱.  نائل به نظم سازمانی و سلسله مراتب اجراء

    ۳۲.  دارای حسن سابقه اجتماعی در منطقه و شهرت به حسن خلق۳۳.  عدم وابستگی به جریانات نهایی حزبی و بیگانگان.

    ۳۴.  با انگیزه و علاقمند به رشد سرگروه ها۳۵.  دارای سابقه گروه و حلقه داری

    ۳۶.  آشنا و مسلط به مباحث شجره طیبه صالحین۳۷.  توانایی شناسایی آفات و آسیب ها

    ۳۸.  آشنا به جریانات سیاسی۳۹.  توان توجیه و تحلیل سیاسی۴۰.  آشنا به دیدگاه های تربیتی امام و آقا

    ۴۱.  دارای روحیه جهادی۴۲.  معتقد به فرد به پیشرفت معنوی خود در ؟؟؟؟ ۴۳.  ساده زیستی

    ۴۴.  انجام و دقت در انجام ماموریت های محوله۴۵.  دادن گزارش به حوزه مقاومت

    ۴۶.  همفکری دادن به مسئولین بسیج۴۷.  رعایت قوانین بسیج

    ۴۸.  استفاده از سرمربی۴۹.  کسب تجربه و همفکری با سرمربی در مسائل تربیتی، سیاسی، معرفتی

    ۵۰.  حضور در حلقه مربیان و گزارش به سر مربی۵۱.  تعامل سازنده داشتن و وحدت رویه بین مربیان

    ۵۲.  وقت گذاری برای مشاوره فردی با سرگروه ها۵۳.  تلاش برای حل مشکلات اخلاقی و رفتاری سرگروه ها

    ۵۴. تکمیل سطح معلوماتی سرگروه ها۵۵.  تلاش برای رفع معلومات مهارتی سر گروه ها

    ۵۶.  تلاش برای رفع مسائل اخلاقی سرگروه ها

    ۵۷.  تشکیل جلسات پرسش و پاسخ برای سرگروه ها در ابعاد

    الف- تربیت                     ب- مهارت                   ج- معرفت               د- بصیرت

    ۵۸.  عدم احراز هویت سرگروه ها                                   59.  عدم احراز قابلیت های سرگروه ها

    ۶۰.  نداشتن تقویم منظم سرکشی به حلقه متربیان۶۱.  عدم حضور در حلقه و استماع و ندیدن و کار گفتار، حلقه داری سرگروه

    ۶۲.  عدم تذکر، سرگروه ها در جهت اصلاح روشن تربیتی۶۳.  بی انظباتی در تشکیل حلقه سرگروه ها

    ۶۴.  مستحکم وحده بودن در تشکیل حلقه سرگروه ها۶۵.  عدم کادر سازی از میان سرگروه ها و افراد فعال در پایگاه ها

    ۶۶.  عدم رصدنیاز متربیان

    الف- در بعد آموزش     ب- در بعد اخلاق و هنر        ج- در بعد معرفت         د- در بعد بصیرت

    ۶۷.  بی تفاوتی و کم توجهی نسبت به مشکلات حلقه متربیان۶۸.  بی تفاوتی نسبت به ریزش نیرو در حلقه متربیان

    ۶۹.  عدم حضور و غیاب فعال در حلقه سرگروه ها۷۰.  عدم نظارت بر افراد سخنران و مدعو در حلقه ها توسط سرگروه ها

    ۷۱.  عدم حضور در برنامههای متنوع و جنبه مراسمات حلقه ها و پایگاه۷۲.  عدم ارتباط با بزرگان سیاسی و روحانیت

    ۷۳.  عدم تکیه و تاکید بر مسجد به عنوان پایگاه           74.  عدم کسب تائید صلاحیت و عدم احراز صلاحیت برگه

    ۷۵.  عدم نظارت در حیطه به صوت مستیم بد از سرگروه               76.  عدم ارتباط با هیئت امنا و امام جماعت مساجد

    ۷۷.  نداشتن و یا ندادن سیر مطالعاتی به سر گروه ها۷۸.  دور بودن مسافت محل زندگی از محل فعالیت

    ۷۹.  نداشتن حکم ماموریت از مرکز۸۰.  عدم شرکت در دوره آموزش مربیان متمرکز

    ۸۱.  رشد نیافتن مربی و رسیدن سرگروه ها به مربی از حیث معلومات، اخلاق ….

    ۸۲.  خود محوری و عدم استفاده از تجارب دیگران بخصوص سر مربی

    ۸۳.  عدم توانایی در تشخیص مولفه های تربیتی و مشکلات متربیان از طریق رصد

    ۸۴.  عدم ایجاد در رابطه انس و عاطفه و محبت حداکثری با سرگروه ها

    ۸۵.  عدم اجرای مراحل شجره طیبه صالحین و جایگزی افکار و تجربیات خود به جای مربی

    ۸۶.  عدم درک و امنیت موجود طرح و نظریه پردازی بی مورد

    ۸۷.  مبتلا شدن به روز مرگی

    ۸۸.  نداشتن برنامه زمان بندی شده کوتاه مدت و بلند مدت برای رشد سرگروه ها و گویند

    ۸۹.  عدم آینده فکری

    ۹۰.  ضعف در تحلیل و تشخیص بدلیل عدم مطالعه و رشد علمی

    ۹۱.  ضعف در خودسازی های فردی و تاثیر گذاری مثبت بر دیگران

    ۹۲.  مبتلا شدن به آسیب های فردی از قبیل عجب، غرور، ریا، خودخواهی ….

    ۹۳.  عدم پیوند مناسب خوردن در ابتدای فعالیت بنرای مواردی که سرگروه ها می گویند

    ۹۴.  آشنا نبودن با وظایف سازمانی خود- سرگروه- سرمربی

    ۹۵.  ضعف در مهارتهای ارتباطی و مخاطب شناسی- مدیریت فرهنگی- برنامه ریزی اردویی- کلاس

    ۹۶.  نداشتن خلاقیت و ابتکار عمل

    ۹۷.  مسلط نبودن به احکام شرعی و رساله عملی

    ۹۸.  عدم آشنایی اجمالی با مکاتب تربیتی غیر اسلامی(غربی)

    ۹۹.  عدم آشنایی اجمالی با مباحث انسان شناسی اسلامی

    ۱۰۰. عدم آشنایی با شیوه های تربیتی نظام ارزشیابی و نظارت بر سرگروه ها و حلقه ها و گروه

    ۱۰۱. عدم تسلط بر آسیب های سرگروه

    ۱۰۲. عدم تسلط بر آسیب های متربی

    ۱۰۳. عدم تسلط بر آسیب های جانبی( خانواده- محل کار،… عوامل تاثیر گذار)

    ۱۰۴. عدم دقت و کنترل ریزش ها و رویشهای گروه

    ۱۰۵. عدم تعهد سازمانی، پایگاه-حوزه-ناحیه

    ۱۰۶. نداشتن آمارهای لازم از متربیان( آمار معدل درسی- تعداد متربیان- سطح احکام- سطح قرآن)

    ۱۰۷. عدم تسلط به مباحث آموزشی دوره های تربیت سرگروه ها

    ۱۰۸. عدم تسلط به مباحث فضای مجازی ( سایت ها+ وبلاگ ها+ کار بارایانه + …)

    ۱۰۹. عدم ظرفیت سازی و یا ظرفیت یاجی جدید در محیط کاری با سرگروه ها

    ۱۱۰. عدم همگرایی و هم فکر شدن با سایر ماربیان همطراز

    ۱۱۱. عدم توانایی، مدیریت، خلاقیت، ابتکار عمل در جذب حداکثری( متوقف شدن در وضع فعلی)

    ۱۱۲. نزدیک بودن بیش از حد از لحاظ سن و تحصیلات با سرگروه ها و مربیان

    ۱۱۳. عدم انتقاد پذیری

    ۱۱۴. نداشتن توان در حل مشکلات تربیتی گروه ها مثل ( راه حل تمرین زیاد، بد اخلاقی ها ….)

    ۱۱۵. آشنا نبودن با فضای جنگ نرم

    ۱۱۶. آشنا نبودن یا مسلط نبودن به مباحث اندیشه مطهر

    ۱۱۷. نداشتن کار جمعی معنوی- علمی- رشدی برای خود و سرگروه ها

    ۱۱۸. نداشتن تحمل بالا وسعه صدر

    ۱۱۹. عدم ارتباط با فرمانده+ شورای پایگاه+ فرمانده حوزه+ مسئولین اجرای طرح در پایگاه

    ۱۲۰. رها نمودن کار فرهنگی- تربیتی و مشغول شدن به کار جدید(بی خیالی کاری و رها کردن)

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.