افزونه جلالی را نصب کنید. 28 رمضان 1446 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1168 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 34 تعداد دیدگاهها : 11×
  • اوقات شرعی

  • برخی اقدامات صورت پذیرفته در ارتباط با اقتصاد مقاومتی در گروه سایپا

    شناسه : 495 12 اردیبهشت 1395 - 8:03 971 بازدید ارسال توسط :

     

    egtesademogavemati saipacorp

    معاونت بازرگانی گروه سایپا
    در بحث بازرگانی در سفارش خریدهایی که انجام می شود در مرحله اول سعی می شود بررسی لازم صورت پذیرد که آیا این درخواستهای مورد نیاز را از منابع در داخل کشور تهیه گردد.

    پ
    پ

     

    egtesademogavemati saipacorp

    معاونت بازرگانی گروه سایپا
    در بحث بازرگانی در سفارش خریدهایی که انجام می شود در مرحله اول سعی می شود بررسی لازم صورت پذیرد که آیا این درخواستهای مورد نیاز را از منابع در داخل کشور تهیه گردد.

    یعنی تلاش ما این است که واردات تجهیزات مورد نیاز در بخش خودرو در حوزه بازرگانی به حداقل ممکن برسانیم. در این موضوع حوزه معاونت پشتیبانی با همراهی مناسب معاونت های دیگر در شرکت که برخی از کالاهایی که سفارش خریدشان در گذشته از خارج تهیه می گردید، به دست توانای نخبگان و متخصصان جهادگر در داخل شرکت تهیه می شود و این موفقیتی است که متوجه گروه سایپا شده است.
    معاونت اداری و توسعه منابع انسانی گروه سایپا
    همکاران محترم در حوزه معاونت اداری در اقدامی مناسب مدلی را طراحی نموده اند که این مدل قابل تعمیم به کل گروه سایپا می باشد . چهار رو کیرد در این مدل مدنظر قرار داده شده است .
    رویکرد اول مدیریت جهادی است ، یعنی نقش عامل بودن و تعلق سازمانی افراد را باید اینجا پررنگ شود و افراد احساس نمایند که
    وابسته به سازمان هستند و میتوانند سازمان را نجات دهند.
    دومین رویکرد مدیریت اقتضایی است که باید متناسب با شرایطی که در آن قرار گرفته ایم و اقتضاعات سازمانی تصمیم گیری منطقی صورت پذیرد نه آرمان گرایی ؛متناسب با شرایطش که در آن قرار گرفته ایم .
    مدل سوم مدیریت بهره وری است که بایستی از تمام منابعی که در اختیار سازمان است استفاده بهینه شود و اینها را به خدمت بگیریم تا بتوان سازمان را به بهره وری مناسب رساند.
    مدل تنظیم شده چهارم هم کارآفرینی سازمانی می باشد که نیاز است روحیه عمومی و نشاط و ایجاد ارزش افزوده در سازمان رونق داده شود و از خلاقیت ابتکار و نوآوری هایی که پرسنل و همکاران دارند استفاده شود تا این ارزش افزوده را به سازمان برگردانیم.
    معاون صادرات و امور بین الملل
    -۱ ایجاد شرکت مشترک با سرمایه گذاری بخش خصوصی الجزایر و با انتقال دانش فنی سایپا و بسترسازی ورود محصولات گروه سایپا به کشور الجزایر و تولید ۲۰ هزار دستگاه انواع محصولات سایپا تا آخر سال ۱۳۹۵ در آن کشور .
    -۲ با توجه به جنگ داخلی و تحولات در کشور سوریه ، و آرام شدن قسمتی از مناطق آن کشور در ادامه فعالیت ، شرکت سایپا مجدد خط تولید خود را در کشور سوریه فعال نموده و فروش خودرو پس از ۵ سال آغاز شده است
    -۳ در کشور عراق به علت کاهش چشمگیر قیمت نفت ، بازار خرید و فروش خودرو ۴۰ درصد کاهش داشته است . با این وجود شرکت سایپا توانسته است در سال گذشته در این بازار ضمن فعال نگه داشتن خط تولید محصولات خود در شهر اسکندریه عراق بیش از ۱۴۰۰۰ دستگاه از انواع محصولات خود را بفروش برساند .
    -۳ با دیدگاه اقتصاد مقاومتی سعی در استفاده از توان داخلی در حوزه لجست کیی داشته که با ساماندهی فرآیندهای لجست کی صادرات بدنه خودرو به کشورهای که بازار فروش محصولات سایپا قبا ایجاد شده ، که از جمله ارسال بدنه های تولیدی در سایت سایپا کاشان به مرز که با حل مسائل گمرکی امکان ارسال مستقیم بدنه های صادراتی از کاشان فراهم گردید.
    -۴ محصولات سایپا به بازارهای همچون آذربایجان ، ترکمنستان ، مصر ، عراق ،سوریه و ونزوئا و در آینده نزدیک به کشورهای الجزایر ،
    نیجریه و سنگال نیز صادر می شود. پیش بینی می شود که در سال ۹۵ حداقل ۲۰۰ میلیون دلار از محل صادرات محصولات سایپا بدست آید. در حوزه غیر خودرویی نظیر قطعات یدکی و خط تولید نیز صادرات به کشورهای ترکیه ، روسیه و اوکراین در دستور کار قرار دارد.

     

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.